BROMANCE

BROMANCE
Michał Przybyła, Dominik Więcek

Podobno mężczyźni powinni pozostawać oddaleni od siebie fizycznie.
Podobno chłopcom i facetom nie wypada trzymać się za ręce.
Odradza się im delikatnego przytulania czy głaskania w miejscach publicznych.
Zakazuje całowania przy powitaniu.
Mężczyźni nie powinni okazywać emocji i pozostawać w bliskich, emocjonalnych i dotykowych kontaktach.
Podobno demonstrowanie uczuć przez mężczyzn powinno być relegowane z przestrzeni publicznej i prywatnej.
Podobno to nie przystoi.
To niemęskie.

Wyobrażenie o spektaklu „Bromance” pojawiło się od zainteresowania dyskursem wokół nowej koncepcji braterstwa. Idei sformułowanej przez Jane Ward i opisywanej w „Not Gay. Sex between Straight White Man”.

Spektakl jest próbą zmierzenia się ze stereotypem „prawdziwego mężczyzny” w celu ukazania wielu wariantów męskości. Co za tym idzie przekraczania granic stereotypu i ponownego definiowania tożsamości męskiej, widzianej w szerszym aspekcie i nie wykluczającej postaw odbiegających od wyuczonej normy. Szukamy odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób zostawić mężczyznom w przestrzeni publicznej nieformalne prawo do przejawów czułości czy sentymentalności, bez obawy o bycie posądzonym o śmieszność, czy słuchanie krytycznych uwag o niemęskim zachowaniu.

W czasie procesu twórczego nad spektaklem wróciliśmy do naszych doświadczeń i wspomnień. Wypreparowaliśmy z pamięci, dyskursu, obserwacji materiał ruchowy związany z dotykiem, czułością, ale także przejawami emocjonalnej bliskością obecnymi pomiędzy mężczyznami w koleżeńskich relacjach i poddaliśmy go osobliwości. Zderzaliśmy ze sobą różne sceny, które pozwoliły nam przeprowadzić diagnozę nad męskimi sposobami kreowania bliskości emocjonalnej i intymności. Performerzy skupiają się na sytuacjach, w których w obawie przez wykluczeniem i przekroczeniem granic normatywności, mężczyźni wyrzekają się pewnych gestów i zachowań.

Czy nienacechowany negatywnie bromance w naszym społeczeństwie jest możliwy?

_____________________________________________

Koncepcja, reżyseria, choreografia i wykonanie: Michał Przybyła, Dominik Więcek
Muzyka: Przemek Degórski
Opieka dramaturgiczna: Anna Królica

Laureaci konkursu rezydencyjnego NOWA GENERACJA

Lokalizacja:
Scena Robocza
Grunwaldzka 22 (4 piętro)
Poznań

Inne wydarzenia z tej kategorii

piątek, 14 Gru
19:00

WŁADCA MUCH Mateusz Atman, Aneta Groszyńska, Agnieszka Jakimiak PIERWSZA w Scenie Roboczej rezydencja teatralna tworzona z myślą o MŁODZIEŻY. „Władca much” na motywach powieści Williama Goldinga to pierwsza w Scenie

sobota, 2 Lut
19:00

Adaptacja sceniczna: Dean Pitchford, Walter Bobbie Muzyka: Tom Snow Teksty piosenek: Dean Pitchford Przekład: Małgorzata Ryś21 kwietnia 2018 roku Teatr Muzyczny w Poznaniu pokaże musical Footloose, którego fabuła nawiązuje do

poniedziałek, 4 Lut
20:30

Z cyklu POZNAŃSKA PREMIERA "Casa Valentina” 4.02.2019r., godz.: 17:30 i 20:30Teatr Wielki w Poznaniu Przekład: Kamila JansenReżyseria i opracowanie muzyczne: Maciej KowalewskiKostiumy: Dorota RoqueploScenografia: Arkadiusz KośmiderChoreografia i ruch sceniczny: Krzysztof

niedziela, 27 Sty
17:00

Autor: Elżbieta Jodłowska Fascynacja tym spektaklem przeszła najśmielsze oczekiwania. Pomimo ponad stu realizacji spektaklu w samym Poznaniu, zainteresowanie jest nadal ogromne. Na prośbę widzów, już 25 stycznia 2015 roku Klimakterium..