BROMANCE

BROMANCE
Michał Przybyła, Dominik Więcek

Podobno mężczyźni powinni pozostawać oddaleni od siebie fizycznie.
Podobno chłopcom i facetom nie wypada trzymać się za ręce.
Odradza się im delikatnego przytulania czy głaskania w miejscach publicznych.
Zakazuje całowania przy powitaniu.
Mężczyźni nie powinni okazywać emocji i pozostawać w bliskich, emocjonalnych i dotykowych kontaktach.
Podobno demonstrowanie uczuć przez mężczyzn powinno być relegowane z przestrzeni publicznej i prywatnej.
Podobno to nie przystoi.
To niemęskie.

Wyobrażenie o spektaklu „Bromance” pojawiło się od zainteresowania dyskursem wokół nowej koncepcji braterstwa. Idei sformułowanej przez Jane Ward i opisywanej w „Not Gay. Sex between Straight White Man”.

Spektakl jest próbą zmierzenia się ze stereotypem „prawdziwego mężczyzny” w celu ukazania wielu wariantów męskości. Co za tym idzie przekraczania granic stereotypu i ponownego definiowania tożsamości męskiej, widzianej w szerszym aspekcie i nie wykluczającej postaw odbiegających od wyuczonej normy. Szukamy odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób zostawić mężczyznom w przestrzeni publicznej nieformalne prawo do przejawów czułości czy sentymentalności, bez obawy o bycie posądzonym o śmieszność, czy słuchanie krytycznych uwag o niemęskim zachowaniu.

W czasie procesu twórczego nad spektaklem wróciliśmy do naszych doświadczeń i wspomnień. Wypreparowaliśmy z pamięci, dyskursu, obserwacji materiał ruchowy związany z dotykiem, czułością, ale także przejawami emocjonalnej bliskością obecnymi pomiędzy mężczyznami w koleżeńskich relacjach i poddaliśmy go osobliwości. Zderzaliśmy ze sobą różne sceny, które pozwoliły nam przeprowadzić diagnozę nad męskimi sposobami kreowania bliskości emocjonalnej i intymności. Performerzy skupiają się na sytuacjach, w których w obawie przez wykluczeniem i przekroczeniem granic normatywności, mężczyźni wyrzekają się pewnych gestów i zachowań.

Czy nienacechowany negatywnie bromance w naszym społeczeństwie jest możliwy?

_____________________________________________

Koncepcja, reżyseria, choreografia i wykonanie: Michał Przybyła, Dominik Więcek
Muzyka: Przemek Degórski
Opieka dramaturgiczna: Anna Królica

Laureaci konkursu rezydencyjnego NOWA GENERACJA

Lokalizacja:
Scena Robocza
Grunwaldzka 22 (4 piętro)
Poznań
Zobacz mapę

Inne wydarzenia z tej kategorii

poniedziałek, 5 Lis
20:30

Miejsce: Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki, ul. Aleksandra Fredry 9, Poznań François Pignon to bohater kilku filmów i sztuk teatralnych francuskiego dramaturga Francisa Vebera.Jest także główną postacią "Plotki", należącej do

niedziela, 21 Paź
19:00

Na północ od Iraku żyje około pół miliona Jezydów. Od kilku lat są bezlitośnie ścigani przez wściekłe hordy ISIS. Dążąc do zaprowadzenia kalifatu we wszystkich krajach arabskich żołnierze ISIS dokonują

wtorek, 6 Lis
19:00

Agata Biziuk, Agnieszka Makowska Reżyseria/Agata BiziukScenografia/Marika WojciechowskaMuzyka/Piotr KlimekChoreografia/Anita PodkowskaMultimedia/Krzysztof KiziewiczAsystent Reżysera/Marta Małgorzata KwapiszInspicjent/Magdalena Matusewicz Premiera: 7-12-2013Scena: GaleriaCzas trwania: 1 godzina 20 minut Spektakl od 16. roku życia Obsada:Piotr B. DąbrowskiPaweł

piątek, 19 Paź
21:00

W poszukiwaniu miłości... przez internet...W małym mieszkanku wielkiego blokowiska mieszka Brygida, przebojowa, nowoczesna kobieta. Brygida, zraniona w przeszłości przez mężczyznę swojego życia, nigdy mu tego nie wybaczyła. Mało tego, nigdy

środa, 24 Paź
19:00

„Zapis automatyczny” to autorski monodram Macieja Adamczyka. Spektakl zdobył Grand Prix 10 Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w Warszawie w maju 2012 roku. Został wymieniony w rankingu miesięcznika Teatr „najlepszy, najlepsza,