Kurka Wodna albo urojenie

Spektakle

Laureat VII Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa”: równorzędne nagrody indywidualne dla Igora Gorzkowskiego – za reżyserię i Iwony Pasińskiej – za choreografię spektaklu. Artyści – tancerze Polskiego Teatru Tańca – nagroda zespołowa. 46. Opolskie Konfrontacje Teatralne, 2022
——————–
Kurka Wodna albo urojenie, na motywach dramatów Stanisława Ignacego Witkiewicza „Kurka Wodna”, „Matka”, „Tumor Mózgowicz” i „Bellatrix”.Koło jest metaforą ludzkiego losu.

Cykliczna powtarzalność zdarzeń determinuje losy jednostek i społeczeństw, stając się niemożliwą do przezwyciężenia pułapką. Spektakl „Kurka wodna albo urojenie” jest próbą znalezienia ekwiwalentu dla tego doświadczenia egzystencjalnego w formie teatru tańca. Odczucie „dziwności istnienia”, absurdalność międzyludzkich sytuacji, brak harmonii, rozpad relacji składa się na dekadencki obraz świata pogrążonego w kryzysie, który zderzając się z rewolucją ostatecznie przestaje istnieć. Motywem przewodnim staje się dramat niespełnionego artysty, który starając się uciec od nieustającej udręki rozchwianych relacji osobistych i rodzinnych nie znajduje nic oprócz opresji i nudy, przerywanej krótkimi chwilami upojenia, i poczucia, że „wszystko to już raz było, tylko trochę inaczej”. Spektakl zatrzymuje się na granicy jawy i snu – i nie wiadomo, czy każda z postaci, które spotyka Edgar, istnieje faktycznie czy jest jedynie fantazmatem wyobraźni. Jesteśmy jak we śnie, jak w telewizyjnym reality show, w balansie pomiędzy narracją a manifestacją Czystej Formy – nic, co się wydarza, nie jest do końca realne – nawet śmierć, która tej samej postaci może przytrafić się wielokrotnie.

autorzy i realizatorzy:
Igor Gorzkowski – reżyseria i dramaturgia
Iwona Pasińska – choreografia
Zbigniew Kozub, Georg Friedrich Händel – muzyka
Andrzej Grabowski – scenografia i kostiumy
Adriana Cygankiewicz – współpraca kostiumograficzna, fryzury i makijaże
Marek Grabowski – video projekcje
W spektaklu wykorzystano utwór Sarabande Georga Friedricha Händla w wykonaniu Cameraty Cambrensis pod batutą Caroline Collier.

kreacja i wykonanie:
Dominik Kupka – Edgar
Sandra Szatan – Kurka Wodna
Katarzyna Rzetelska – Ojciec, Matka
Jerzy Kaźmierczak – Tadeusz
Emily Wong-Adryańczyk – Lady Alicja Of Nevermore
Katarzyna Kulmińska – Korbowska, Kucharcia, Potwór
Zbigniew Kocięba – Książę Of Nevermore
Agnieszka Jachym – Krysia
Kacper Bożek – Baron Sakalyi, Lokaj, Potwór
Julia Hałka – Bellatrix
Paulina Jaksim – Teozoforyk, Potwór
Patryk Jarczok – Dexterowicz, Sir Grand, Lokaj
Evelyn Blue – Zofia Z Abencerage’ów Kremlińska
Pau Pérez Piqué – Da Strada, Lokaj
Daniel Michna – Rozpalacz, Potwór
oraz
Robert Chodyła – Głos
Adam Ferency – Michał Węborek

obsługa spektaklu:
realizator światła – Przemysław Gapczyński
realizator dźwięku – Michał Drozda
obsługa nagrań dźwięku – Zuzanna Majewska
realizacja video projekcji – Michał Drozda, Marcin Gawinecki
obsługa video projekcji – Michał Drozda, Piotr Grywaczewski
przygotowanie kostiumów – Adriana Cygankiewicz
obsługa techniczna sceny – Michał Drozda, Przemysław Gapczyński, Piotr Grywaczewski, Grzegorz Potocki

Producent – Polski Teatr Tańca
zaplecze produkcyjne – Robert Chodyła

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

*******

Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.

Lokalizacja:
Polski Teatr Tańca
Stanisława Taczaka 8
Poznań

Polecamy także:

poniedziałek, 22 maj
19:00

Koncert Trzech Tenorów to wyjątkowy koncert łączący w sobie muzykę klasyczną, popularną i rozrywkową. Koncert, w którym Kordian Kacperski, Bartosz Kuczyk i Mirosław Niewiadomski wraz z pięcioosobowym zespołem instrumentalnym zaproszą

sobota, 18 mar
19:00

Premiera: 27 sierpnia 2022Ludzi należy dzielić na dobrych i złych. Rasa, pochodzenie, religia, wykształcenie, majątek - nie mają żadnego znaczenia. Tylko to, jakim kto jest człowiekiem.Irena Sendlerowa Chcielibyśmy napisać, że