Międzynarodowy Konkurs Filmów Krótkometrażowych Set IV / International Short Film Competition / Set IV | ANIMATOR 2022

Kino

W KRĘGU ZŁA 77’10’’

BESTIA, Hugo Covarrubias, Chile, 15’
Oparte na prawdziwych wydarzeniach: Bestia odkrywa życie tajnej agentki policji w czasach dyktatury wojskowej w Chile. Jej relacje z psem, z własnym ciałem, z lękami i frustracjami ujawniają ponury rozłam jej umysłu i kraju.

Based on true events, “Bestia” explores the life of a secret police agent during the military dictatorship in Chile. Her relationship with her dog, her body, her fears and frustrations reveals a grim fracture of her mind and of the country.

TIL WE MEET AGAIN, Ülo Pikkov, Estonia, 14’09”
Krótkometrażowa animacja Til We Meet Again opowiada tragiczną historię małej wyspy Ruhnu. W obawie o życie cała ludność opuściła swoje domy, uciekając przed wojną w 1944 roku. Dziesiątki lat później mieli szansę na powrót, ale okazało się, że na wyspie zamieszkali już nieznajomi. Oprócz zawiłej historii, film Til We Meet Again zgłębia znaczenie domu – czy jest to tylko miejsce, w którym się mieszka, czy też miejsce, które daje spokój ducha?

Animation short Til We Meet Again talks about the tragic history of a small Ruhnu Island. Fearing for their lives, its entire population abandoned their homes while escaping the war in 1944. Decades later, they had a chance to finally return, only to find out that strangers had settled in. In addition to the twists and turns of the history, Til We Meet Again looks deeper into the meaning of home – is it merely a location or a place that gives one a peace of mind.

THE TRIAL, César Díaz, Wenezuela, 3’25”
Zaślepiony gniewem ojciec, zabija psa własnej rodziny, po czym przekonuje się, że prawdziwe niebezpieczeństwo tkwi w nas samych.

Blinded by anger, a father kills the family dog, only to find out that the real danger lies within ourselves.

THE KING WAY, Zijian Wang, Chiny, 7’17”
Film ma na celu wykorzystanie wirtualnego świata do ukazania zasad władzy i porządku.

This film intends to use a virtual world to show the rules of power and group order.

LOSING IT, Sascha Vernik, Austria, 9’30”
Po utracie narzędzia, na którym najbardziej polegał, pracownik działu informacji o oszustwach finansowych postanawia cofnąć się w czasie, aby temu zapobiec.

After losing the tool he relies on most, a fraud information worker decides to go back in time to prevent it.

TWIERDZA, Sławek Zalewski, Polska, 12’54”
Władze ogłaszają stan oblężenia. Mieszkańcy przygotowują się do obrony. Dowódcą zostaje niedowidzący staruszek. Zmanipulowani mieszkańcy ufają mu bezgranicznie. Miasto staje się zamkniętą twierdzą. Autorytarna władza świętuje triumf zwycięstwa i wprowadza poranną gimnastykę. Pojawiają się ochotnicy-patrioci chcący zginąć za ideę. Dla podkreślenia zagrożenia władze decydują się na oddanie strzału z armaty w kierunku wroga. Wybuch niszczy wszystko; choć nie ma już nic, wszystko jest pod kontrolą. Twierdza staje się bezpowrotną przeszłością, ale demony czuwają …

Authorities declare a state of siege. Residents are getting ready to defend. A visually impaired old man becomes the commander. The manipulated inhabitants trust the news unreservedly. The city becomes a closed fortress. Authoritarian power celebrates the triumph of victory and introduces morning gymnastics. Volunteer patriots wanting to die for the cause appear. In order to emphasize the threat, the authorities decide to fire a cannon shot towards the enemy. The explosion destroys everything; even though nothing is left, everything is under control. The fortress becomes a bygone story, but the demons keep watch …

IN SEINER GNADE, Christoph Büttner, Niemcy, 11’55”
Pewnego wieczoru dyrektor więzienia oznajmia skazańcowi, że następnego dnia zostanie stracony. Nocą drzwi celi w cudowny sposób otwierają się. Wyczerpany niekończącymi się przesłuchaniami, skazaniec wlecze się po ciemnych więziennych korytarzach. W swojej odysei ku wolności miotany jest różnymi stanami psychicznymi: strachem przed odkryciem, nadzieją na zbawienie i chwilami czystego obłędu.

One evening a prison director announces to a convict being executed next day. As by a miracle later at night the cell door opens. Being exhausted by endless interrogations the convict drags on through dark prison corridors. On his odyssey to gain freedom, he is tossed back and forth by various mental states: his fear of being discovered, his hope for salvation, and moments of sheer madness.

DON’T DIE ON ME, Ori Goldberg, Izrael, 3’
Astmatyk Matti znów kaszle i znów słyszy irytujące zdanie: Nie umieraj mi, ale tym razem właśnie to zrobi. Odrażający portret hałaśliwego życia wewnątrz niesprawnego organizmu i słodkiej, śmiertelnej ciszy, która je przerywa.

Asthmatic Matti is coughing again, and again he hears the irritating sentence Don’t die on me, only this time, he’s going to. A revolting portrayal of the noisy life inside a malfunctioning body, and the sweet, deadly silence that stops it.

*******

Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.

Lokalizacja:
Kino Muza - SALA 1


Polecamy także:

środa, 6 lip
20:30

"Elvis"USA 2022Film opowiada o życiu i twórczości Elvisa Presleya z perspektywy jego skomplikowanych relacji z enigmatycznym menadżerem „Pułkownikiem” Tomem Parkerem. Sama postać Elvisa jedna z najbardziej rozpoznawalnych ikon muzyki na

wtorek, 5 lip
21:00

Czy wspomnienia czynią nas ludźmi? Colin Farrell w swojej najlepszej roli od lat w zjawiskowym, czułym i pełnym emocji filmie, który zachwyci fanów takich hitów, jak „Ona” Spike’a Jonze’a i

środa, 6 lip
21:00

Zachwycająca, stylowa love-story, która biorąc na warsztat dynamikę współczesnych związków, podtrzymuje legendę Paryża jako stolicy miłości i seksu. Film „Paryż, 13. dzielnica”, który znalazł się w konkursie głównym ostatniego festiwalu