Obiecana Ziemia Obiecana

Spektakle

Obiecana Ziemia Obiecana to teatralna epopeja, pokazująca wyklęcie Ziemi przez gatunek ludzki. Twórcami spektaklu są: Katarzyna Raduszyńska, reżyserka teatralna i dramatopisarka, Artur Bieńkowski, tancerz i choreograf związany z Teatrem Rozbark oraz scenograf i kostiumograf Paweł Walicki.

Przez 200 tysięcy lat naszej bytności na Ziemi dokonaliśmy rzeczy absolutnie wspaniałych i dobrych, ale również niewyobrażalnie złych. Wykluczenie, kiedyś znane jako selekcja naturalna stało się jedną z podstawowych zasad, rządzących naszym dzisiejszym światem. My, Homo Sapiens – jesteśmy rzeczywiście najbardziej rozwiniętym gatunkiem, który kiedykolwiek zasiedlał naszą planetę, ale zapomnieliśmy, że wraz z przywilejami idą w parze także obowiązki. Wciąż chętnie korzystamy z przywilejów, przyjmujących niekiedy karykaturalne formy takie jak wyzysk, niewolnictwo, rasizm, cenzura, dyskryminacja, prawo do stawiania się ponad innych i karania ich, deportacje i wiele, wiele innych.
Próbując zrozumieć, dlaczego tak bardzo poniosła nas pycha i przekonanie o własnej omnipotencji, twórcy spektaklu patrzą na pojęcie wykluczenia nie tylko z punktu widzenia wykluczonych, ale przede wszystkim tych wykluczających.
Co się kryje pod tymi wszystkimi działaniami? Najnowszy spektakl Polskiego Teatru Tańca jest epicką opowieścią o naszych dziejach, czytanych jako odwieczna historia wykluczania — począwszy od Wielkiego Wybuchu, aż po rok 2019, od atomu do sztucznej inteligencji. Widzowie będą mieć okazję szczególnie blisko spojrzeć na Człowieka i jego działania w imię szeroko pojętych praw. W jakim momencie znaleźliśmy się dzisiaj? Czy w najwłaściwszym dla naszego gatunku? Czy mamy jeszcze czas? Czy jesteśmy w samym środku końca czasu?
A może nakłujmy ten balon, którego wszyscy uczepiliśmy się i fruniemy – bo czy naprawdę jesteśmy aż tak lepsi od tych, którzy zostali na ziemi? Co ujrzymy z wysokości? Obiecaną Ziemię Obiecaną czy odwróconą utopię?

BILETY
EARLY BIRD (I pula) U 30 PLN / N 45 PLN // do 1 maja
EARLY BIRD (II pula) U 40 PLN / N 70 PLN // do 15 maja
Od 16 maja bilety w cenie regularnej: U 45 PLN / N 90 PLN

—————————————–

Reżyseria: Katarzyna Raduszyńska
Choreografia: Artur Bieńkowski
Scenografia i kostiumy: Paweł Walicki
Opracowanie muzyczne: Grzegorz Wierus, Wojtek Zrałek-Kossakowski
Obsada aktualna: Evelyn Blue, Kacper Bożek, Julia Hałka, Patryk Jarczok, Jerzy Kaźmierczak, Zbigniew Kocięba, Katarzyna Kulmińska, Dominik Kupka, Daniel Michna, Jinwoo NamKung, Pau Pérez Pique, Katarzyna Rzetelska, Sandra Szatan, Zofia Tomczyk, Emily Wong-Adryańczyk

***
Katarzyna Raduszyńska to reżyserka teatralna i dramatopisarka. Ukończyła Wydział Aktorski PWST we Wrocławiu i Wydział Reżyserii AT w Warszawie. Asystowała m.in. Krystianowi Lupie i Robertowi Wilsonowi. Zrealizowała kilkanaście przedstawień, wśród nich „Wieczór Trzech Króli” wg Shakespeare’a w Nowym Teatrze w Łodzi, “Wesele Figara” wg Beaumarchais w Nowym Teatrze w Słupsku oraz autorskie teksty. Jej najnowsza sztuka „Promised Land Hotel” została opublikowana w „Dialogu” w lutym 2016 i przetłumaczona na język rumuński. Beneficjentka stypendium badawczego w Sofii, stypendium MKiDN na napisanie sztuki teatralnej oraz stypendystka i rezydentka Funduszu Wyszehradzkiego w Bratysławie, gdzie pracowała nad powieścią „Czarnula” o Dolnym Śląsku.

Artur Bieńkowski doświadczenie taneczne zdobywał podczas wielu warsztatów w Polsce i zagranicą m.in. w Izraelu, USA, Francji. W sezonie 2008/2009 związany z Teatrem Muzycznym w Gdyni, występując w całym repertuarze. W sezonie 2009/2010 związany z Teatrem w Radomiu i Art Project Ballet w Warszawie. Prezentował własne projekty podczas festiwali muzycznych jak np.: Open’er w Gdyni czy Audioriver. Od sezonu 2010 związany z Polskim Teatrem Tańca, biorąc udział w pełnym repertuarze i występując w spektaklach takich choreografow jak: Ohad Naharin, Jo Strongren, Ewa Wycichowska, Thierry Verger, Nadar Rosano. W sezonie 2015/2016 rozpoczął wspołpracę z Teatrem ROZBARK w Bytomiu, występując w choreografiach Anny Piotrowskiej oraz duetu Ivgi&Greben. Od 2015 współpracuje także z Erezem Zoharem z Izraela. Regularnie uczestniczy w warsztatach GaGa (Yoshifumi Inao, Noa Zuk, Sharon Eyal, Erez Zohar, Bossmat Nussan, a także wielu innych).

Paweł Walicki to scenograf, reżyser filmow animowanych, tworca filmowy. Absolwent ASP w Poznaniu i podyplomowej scenografii w krakowskiej ASP. Dyplom obronił u prof. Andrzeja Kreutz Majewskiego,a była to scenografia do „Jeziora łabędziego” w Teatrze Wielkim, w Warszawie. Jego film „Jak bog Maior utracił tron” był wielokrotnie nagradzany. W 2014 otrzymał Złotą Maskę za scenografię do spektaklu „Bobiczek” w reż. Łukasza Kosa, z Teatru Zagłębie w Sosnowcu. Jest autorem kilkudziesięciu scenografii teatralnych i filmowych, ostatnio pracował w Bayerische Staatsoper, gdzie przygotował scenografię do opery „Kannst du pfeifen, Johanna?” w reż. Łukasza Kosa. Współtwórca animacji do filmu „Zabij to i wyjedź z tego miasta” w reż. Mariusza Wilczyńskiego.

Lokalizacja:
Polski Teatr Tańca
Stanisława Taczaka 8
Poznań

Polecamy także:

środa, 15 cze
19:30

STANISŁAW IGNACY WITKIEWICZMATKA„Skomponowałem w wagonie, jadąc do Jaworskich pod Warszawę, potworny dramat Czystej Formy pt. MATKA. O ile mi się uda, będzie wprost cudowne” — pisał Witkacy w liście do

niedziela, 12 cze
17:00

Czołowy broadwayowski musical na deskach Teatru Muzycznego w Poznaniu! Adaptacja noweli Roberta Louisa Stevensona, która w mig stała się jednym z najważniejszych przedstawień muzycznych XX wieku. Musical Jekyll & Hyde

sobota, 21 maj
19:30

HENRIK IBSENWRÓG LUDUto nie będzie potrzebne dzisiejszego wieczoru nie zamierzam mówić o tym świństwie które pleni się w zakładzie uzdrowiskowym dzisiaj posłuchacie o czymś zupełnie innym gdyby jeszcze kilka dni

piątek, 3 cze
12:00

Centrum Sztuki Dziecka w PoznaniuCzas trwania: 30 minutWiek uczestników: od 8 latSłuchowisko powstało w ramach 23. Biennale Sztuki dla Dziecka.Odbywa się ono w formie spaceru ze słuchawkami. Spacer rozpoczynamy w

piątek, 20 maj
19:00

„Gdzieś daleko stąd” brzmi prawie jak początek baśni.Zatraca kształty, gubi realizm, uspokaja. Wyznacza jednak perspektywę i sposób naszego myślenia o ludziach, których wolelibyśmy nie widzieć obok siebie. Wszystko w nich