Obrazy wrażliwe: Nowy porządek

Kino

Ze względu na bezpieczeństwo osób uczestniczących w wydarzeniach kulturalnych oraz Pracowników Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu ustala szczególne zasady udziału w wydarzeniach odbywających się w zamkniętych pomieszczeniach CK ZAMEK, w szczególności: seansach filmowych, koncertach, spektaklach, spotkaniach i warsztatach. Aby wziąć udział w wymienionych wydarzeniach, osoby, które ukończyły 12 rok życia, zobowiązane są okazać przy wejściu do sal, w których odbywać się będą wydarzenia, Unijny Certyfikat Covid – elektroniczny dowód na to, że dana osoba przebyła chorobę COVID-19, posiada negatywny wynik testu COVID-19, została zaszczepiona przeciwko COVID-19 (lub inne dokumenty potwierdzające powyżej określone stany). Niniejsze zasady obowiązują dla wydarzeń odbywających się od 6 grudnia 2021 roku (na które bilety można kupić począwszy od 1 grudnia 2021), aż do odwołania.

Mocny jak zadany niespodziewanie cios, kipiący od gniewu jak uliczny tłum, wciągający niczym polityczna intryga – „Nowy porządek” to wbijająca w fotel mieszanka thrillera i dramatu roztaczająca przed nami szokującą wizję najbliższej przyszłości. Zdobywca Srebrnego Lwa – Nagrody Jury na festiwalu w Wenecji przewiduje jutrzejsze konsekwencje dzisiejszych napięć. Pogłębiające się nierówności, pęczniejące bańki bogactwa pośród morza desperacji, frustracji i nędzy muszą doprowadzić do kryzysu i „Nowy porządek” rozpoczyna się właśnie w momencie, w którym biedni występują przeciw bogatym, kolorowi przeciw białym, wojsko przeciw społeczeństwu, a ulice bierze we władanie chaos.

Ten potężny wstrząs reżyser obserwuje z perspektywy rodziny milionerów, którzy w posiadłości na obrzeżach miasta Meksyk organizują wesele córki. Rozbawiona elita za późno dostrzeże niebezpieczeństwo, zakradające się niepostrzeżenie, jak włamywacze, którzy zaraz rozbiją zabawę. Czy ci, co przyszli wyrównać stulecia krzywd, będą mieć litość chociaż dla tych, którzy kiedyś okazali im serce? I kto, na ruinach upadającego systemu, zbuduje „Nowy porządek”?

Prowokacyjny, chłodnym okiem obserwujący doprowadzony do stanu wrzenia świat, „Nowy porządek” to najbardziej radykalny tytuł w dorobku Michela Franco. Także za sprawą precyzyjnych montażowych cięć bezbłędnie dawkujących adrenalinę i chwile oddechu. Poruszająca się dynamicznie, a zarazem płynnie kamera zabiera nas w sam środek wydarzeń, na 88 minut czyniąc nas zakładnikami niepowtarzalnego stylu Franco. Tym samym twórca intymnych, poruszających „Opiekuna” i „Pragnienia miłości” okazał się mistrzem kina gatunkowego, autorem błyskotliwej politycznej diagnozy i twórcą, którego chwytający za gardło film można postawić na półce obok „Jokera” czy „Parasite”. Trzymając kciuki, żeby nie okazał się również prorokiem.

Język: hiszpański, angielski z polskimi napisami

NOWY PORZĄDEK, reż. Michel Franco, Francja, Meksyk, 2020, 88′

Lokalizacja:
Kino Pałacowe
Święty Marcin 80/82
Poznań

Polecamy także:

piątek, 28 sty
14:00

Ze względu na bezpieczeństwo osób uczestniczących w wydarzeniach kulturalnych oraz Pracowników Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu ustala szczególne zasady udziału w wydarzeniach odbywających się w zamkniętych pomieszczeniach CK ZAMEK, w

piątek, 28 sty
12:00

Zakup biletu jest jednoznaczny z akceptacją szczegółowych warunków uczestnictwa w seansach i wydarzeniach organizowanych przez Kino Muza w Poznaniu: https://www.kinomuza.pl/event/regulamin-i-zasady-bezpieczenstwa/Aby wystąpić w teatrze Crystal, Buster Moon i jego ekipa muszą

niedziela, 30 sty
19:00

Zakup biletu jest jednoznaczny z akceptacją szczegółowych warunków uczestnictwa w seansach i wydarzeniach organizowanych przez Kino Muza w Poznaniu: https://www.kinomuza.pl/event/regulamin-i-zasady-bezpieczenstwa/Asli, młoda Turczynka studiuje w Hamburgu medycynę. Do jej kręgu znajomych

czwartek, 3 lut
19:00

Zakup biletu jest jednoznaczny z akceptacją szczegółowych warunków uczestnictwa w seansach i wydarzeniach organizowanych przez Kino Muza w Poznaniu: https://www.kinomuza.pl/event/regulamin-i-zasady-bezpieczenstwa/Walter Stürm, jeden z protagonistów szwajcarsko-niemieckiego filmu Olivera Rihsa, był barwną