BROMANCE / Michał Przybyła, Dominik Więcek

Spektakle

BROMANCE
Michał Przybyła, Dominik Więcek

Podobno mężczyźni powinni pozostawać oddaleni od siebie fizycznie.
Podobno chłopcom i facetom nie wypada trzymać się za ręce.
Odradza się im delikatnego przytulania czy głaskania w miejscach publicznych.
Zakazuje całowania przy powitaniu.
Mężczyźni nie powinni okazywać emocji i pozostawać w bliskich, emocjonalnych i dotykowych kontaktach.
Podobno demonstrowanie uczuć przez mężczyzn powinno być relegowane z przestrzeni publicznej i prywatnej.
Podobno to nie przystoi.
To niemęskie.

Wyobrażenie o spektaklu „Bromance” pojawiło się od zainteresowania dyskursem wokół nowej koncepcji braterstwa. Idei sformułowanej przez Jane Ward i opisywanej w „Not Gay. Sex between Straight White Man”.

Spektakl jest próbą zmierzenia się ze stereotypem „prawdziwego mężczyzny” w celu ukazania wielu wariantów męskości. Co za tym idzie przekraczania granic stereotypu i ponownego definiowania tożsamości męskiej, widzianej w szerszym aspekcie i nie wykluczającej postaw odbiegających od wyuczonej normy. Szukamy odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób zostawić mężczyznom w przestrzeni publicznej nieformalne prawo do przejawów czułości czy sentymentalności, bez obawy o bycie posądzonym o śmieszność, czy słuchanie krytycznych uwag o niemęskim zachowaniu.

W czasie procesu twórczego nad spektaklem wróciliśmy do naszych doświadczeń i wspomnień. Wypreparowaliśmy z pamięci, dyskursu, obserwacji materiał ruchowy związany z dotykiem, czułością, ale także przejawami emocjonalnej bliskością obecnymi pomiędzy mężczyznami w koleżeńskich relacjach i poddaliśmy go osobliwości. Zderzaliśmy ze sobą różne sceny, które pozwoliły nam przeprowadzić diagnozę nad męskimi sposobami kreowania bliskości emocjonalnej i intymności. Performerzy skupiają się na sytuacjach, w których w obawie przez wykluczeniem i przekroczeniem granic normatywności, mężczyźni wyrzekają się pewnych gestów i zachowań.

Czy nienacechowany negatywnie bromance w naszym społeczeństwie jest możliwy?

_____________________________________________

Koncepcja, reżyseria, choreografia i wykonanie: Michał Przybyła, Dominik Więcek
Muzyka: Przemek Degórski
Opieka dramaturgiczna: Anna Królica

Laureaci konkursu rezydencyjnego NOWA GENERACJA

Lokalizacja:
Scena Robocza
Grunwaldzka 22 (4 piętro)
Poznań

Polecamy także:

sobota, 22 Maj
19:30

STANISŁAW IGNACY WITKIEWICZMATKA„Skomponowałem w wagonie, jadąc do Jaworskich pod Warszawę, potworny dramat Czystej Formy pt. MATKA. O ile mi się uda, będzie wprost cudowne” — pisał Witkacy w liście do

poniedziałek, 31 Maj
11:30

“Naturalion dookoła świata” to kontynuacja emocjonujących widowisk baletowo-akrobatyczno-operowych “Naturalion” oraz “Naturalion ku Słońcu”, które do tej pory zobaczyło już w sumie kilkanaście tysięcy widzów zgromadzonych na widowni Teatru Cortiqué w

niedziela, 30 Maj
19:00

„Kurka wodna albo urojenie", na motywach dramatów Stanisława Ignacego Witkiewicza „Kurka Wodna”, „Matka”, „Tumor Mózgowicz” i „Bellatrix”. Koło jest metaforą ludzkiego losu. Cykliczna powtarzalność zdarzeń determinuje losy jednostek i społeczeństw,

sobota, 19 Cze
20:00

Ona i on - dwoje na fotelu lub w jego pobliżu prowadzą zabawny dialog pełen absurdów, cierpkich uwag i zwrotów akcji. Czy kobiety powinny mieć swobodny dostęp do noży? Czy

niedziela, 23 Maj
18:00

Agata Biziuk, Agnieszka Makowska Reżyseria/Agata BiziukScenografia/Marika WojciechowskaMuzyka/Piotr KlimekChoreografia/Anita PodkowskaMultimedia/Krzysztof KiziewiczAsystent Reżysera/Marta Małgorzata KwapiszInspicjent/Magdalena Matusewicz Premiera: 7-12-2013Scena: GaleriaCzas trwania: 1 godzina 20 minut Spektakl od 16. roku życia Obsada:Piotr B. DąbrowskiPaweł

poniedziałek, 29 Lis
09:30

Przedsprzedaż biletów obowiązuje od 13.12.2019 r. do 27.12.2019 r. Wysokość rabatu w przypadku przedsprzedaży biletów to 20%. Rabat dotyczy wyłącznie strefy I i II i obejmuje ograniczoną pulę biletów dostępnych