PROJEKT OBECNOŚĆ / PRESENCE
Trzydniowe ruchowo-choreograficzne laboratorium twórcze „Poruszeni“ – prowadzenie: Maria Terese Engdahl-Høgåsen (NO) i Janusz Orlik (PL)
24-26.03.2023, w g. 12-17 (z przerwą), sala Laboratorium 1
bilety: 25 zł (za trzydniowy cykl)
Celem laboratorium będzie prowokowanie do aktywności we wspólnym kreowaniu i praktykowaniu ruchu i zachęcenie uczestników do odnajdywania własnego twórczego potencjału. Praca polegać będzie na wyzwoleniu potencjału twórczego uczestników poprzez użycie alternatywnych narzędzi kreowania ruchu, praktyk choreograficznych i improwizacyjnych, które zwiększą umiejętność budowania zaufania, świadomość ciała, ułatwią generowanie i komponowanie ruchu.
Praktyki choreograficzne prowadzących w większości inspirowane są ruchem autentycznym i pracą z partnerem. Podczas laboratorium skupimy się na relacjach z innymi i przestrzenią.
Prosimy o zabranie wygodnej odzieży i obuwia.
Laboratorium przeznaczone jest dla wszystkich osób zainteresowanych pracą z ciałem, niezależnie od wieku, stopnia zaawansowania, sprawności.
Osoby G_głuche chcące wziąć udział w warsztacie prosimy o informację mailową (adres: [email protected]) najpóźniej 21.03. – zapewnimy obecność tłumacza PJM.
Maria Teresa Engdahl-Høgåsen jest norweską tancerką z niewidzialną niepełnosprawnością. Jej praca, zarówno jako tancerki czy choreografki, jak i edukatorki czy trenerki, koncentruje się na twórczych działaniach z osobami o różnych ciałach. Jej sens to odkrywanie możliwości, a nie ograniczeń wynikających z tych różnic. Maria ze względu na swą niepełnosprawnośc nie mogła przejść klasycznej drogi edukacji w dziedzinie tańca. Uczyła się więc w norweskiej szkole nauk o sporcie w zakresie psychologii sportu połączonej z treningiem tanecznym. Jej warsztat i kompetencje zbudowała przede wszystkim wieloletnia praca, udział w licznych międzynarodowych projektach. Maria ma doświadczenie w tańcu jazzowym i teatrze muzycznym, a także w technikach współczesnych. Od dziesięciu lat eksploruje i praktykuje improwizację, multidyscyplinarne kreacje oraz bada ruch w różnych podejściach i z różnych perspektyw.
Janusz Orlik – absolwent warszawskiej szkoły baletowej; studiował w Bruckner Konservatorium Linz w Austrii. Autor spektakli „Exérèse monobloc”, „a bliźniego swego jak siebie samego”, „Live on stage”, „Święto wiosny”, „Mute”, „Insight” (Nagroda Specjalna Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za najlepszą choreografię przyznana w ramach Polskiej Platformy Tańca 2014), „Koda (a tribute)” oraz „III Symfonia” (wyróżnienie w „Konkursie na utwór choreograficzny do muzyki kompozytora polskiego” organizowanego przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS). Od 2002 roku jest stałym członkiem zespołu Vincent Dance Theatre (Wielka Brytania). Współpracował m.in.: z Joanną Leśnierowską, Nigelem Charnockiem, Rosalind Crisp, Isabelle Schad, Ugo Dehaesem, Olgą Cobos i Peterem Miką. Od 2021 roku pełni funkcję członka Rady Programowej Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca. Prowadzi szereg warsztatów choreograficznych w wielu placówkach edukacyjnych i ośrodkach kultury w kraju i zagranicą.
Wydarzenie zrealizowane w ramach projektu performatywnego „Obecność”, przygotowanego przez CK ZAMEK we współpracy z norweskim CODA Oslo International Dance Festival oraz warszawskim Teatrem 21 dzięki grantowi z Funduszy Norweskich i EOG.
*******
Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.